Samstag, 1. März 2014

Journal52 - #8 Found Poetry

Today we've got prompt #9 over at Journal52 ... and I'm a bit late with #8 Found Poetry. I've created 2 pages, the first one full of joy and a second sad one. Searching in several old books and papers I didn't found words for a poem that I had in mind, so I wrote my own Haiku (3-5-3) about spring.
But didn't got the Found Poetry thing out of my head and searched again... and I found some suitable words... but altogether a very sad text. My daughter wasn't amused and said no..no...

 SPRING - Sun is shining, Birds are singing, spring has arrived

During the silence of noon there's one teardrop falling, the children are playing, five children only, one is dead

Ich hinke mit meinem Journal52 etwas hinterher. Heute gab es bereits das Thema für die 9. Woche und ich habe gerade mal die 8. erledigt. Hatte so meine Schwierigkeiten.... Wir sollten anhand eines vorhandenen Textes Wörter finden und daraus etwas "dichten". Beim Durchblättern der diversen alten Bücher kam mir nichts geeignetes vor die Augen. Also habe ich einen eigenen Haiku gebildet... Passend zur Jahreszeit zum Thema Frühling. Entsprechend fröhlich ist die Seite geworden.
Aber wie das mit mir so ist, der eigentlich Sinn des Themas ließ mir keine Ruhe und ich habe weiter gestöbert... Plötzlich waren sie da, die passenden Wörter, Satzfragmente... aber leider mit traurigem Sinn... erst habe ich überlegt - soll ich oder soll ich nicht. ... Meine Tochter fand es nicht wirklich gut...

Kommentare:

Felicie hat gesagt…

Wow die sind absolut klasse geworden,wunderschön.
Liebe Grüße
Felicie

Dagmar hat gesagt…

Uh - die Zweite ist mir auch etwas grauslich - die erste liegt mir eher - fröhlich und bunt kann ich grad besser sehen :-)
Bussis, Daggi

Meggymay hat gesagt…

Two super pages and I agree the second one is sad.
Yvonne x

Alie Hoogenboezem-de Vries hat gesagt…

A great haiku in words and art Silvia...
The second picture has a sad story...brrrrr goosebumps!

butterfly hat gesagt…

Well, I can see why your daughter thought it was sad - it is, but also so, so beautiful... a wonderful interpretation of the words. And the springtime page brings us all back to a smile with those hilarious birds. What a fabulous pair of pages, Silvia!
Alison xx

lynnesbowsandbelles hat gesagt…

It is sad but very strangely, there is beauty in the sadness - very special.
Wishes
Lynne

Astrid Maclean hat gesagt…

Both are wonderful pages, - the first brought a smile to my face, the second a sorrowful sadness. (A friend just lost her 22 year old son...) Having said that, it is a beautiful page too!

Chris / CS Designs hat gesagt…

Barnie, Such a sad Haiku but such great pages. Love the vibrant colors and those darling silly little birds.
:) Chris / CS Designs

Anita Houston hat gesagt…

This is so FUN!!!! Love the eye!

Elborgi hat gesagt…

die erste Seite gefällt mir gut
LG
Elma

artwolf2009 hat gesagt…

die volle Lebensfreude und das genaue Gegenteil davon. Hoffentlich bleibt uns allen Seite 2 erspart

brenda hat gesagt…

These look great Marja and love the fresh Spring colours.

Enjoy the rest of the weekend.

B x

Brenda Brown hat gesagt…

Great pages Silvia, I love the contrasts of happy and sad emotions, but of course the fun birds and great background of the first one is my favourite xx

Sophie hat gesagt…

Hahaha...ich liebe deinen Humor
Du kannst es doch nicht lassen :-)
Er kommt (gottseidank) immer wieder durch.
Herrlich.

Liebe Grüße und eine schöne Woche
Sophie

Willy hat gesagt…

Two fabulous pages, Silvia! I'm just thinking about nr. 6...

Claudia hat gesagt…

Von der Machart und den Farben gefallen mir die Seiten sehr, vom Text her, naja ... traurig.

Elli p.´s Stempelvitrine hat gesagt…

Diesmal bist du echt tiefsinnig geworden.Die Farben sind ja eher fröhlich. Manche Themen sind echt schwer umzusetzten.
LG Sabine

Jackie hat gesagt…

Two very evocative piece, Silvia. I like the contrast in moods.

Karin hat gesagt…

beautiful pages, both of them!
groetjes Karin

craftytrog hat gesagt…

Two beautiful pages! x

Krisha hat gesagt…

Both pages are beautiful in there own right. Yes, the second is sad, but in life there is real sadness. Death of a child is one of the saddest.

friemelchen hat gesagt…

Man kann alles von 2 Seiten sehen. Toll was du daraus gemacht hast, mal fröhlich, mal tieftraurig, beides genial, deine Ideen gefallen mir!!!

isisimaginings.com hat gesagt…

Wonderful pages.

Margik hat gesagt…

Beautiful pages. Love the design and original idea.

Sharon hat gesagt…

Love your pages Silvia!

maria's knutselplezier hat gesagt…

Wow Silvia, both pages are so wonderful, love the small children in the gardon , great colours and image!!!

Greetings
Maria

Gabi MeWi hat gesagt…

Die Vogelseite ist total klasse und Freud und Leid liegt eben beieinander...

Patricia hat gesagt…

Great pages, love the birds!
Greetz Patricia

johanna hat gesagt…

tja, die melancholie lässt sich nicht immer ausblenden, gehört auch dazu! die farben sind klasse, wie immer...

~*~Patty S hat gesagt…

Your pages are each wonderful in their own unique ways dear Silvia...
Your found poetry is haunting and beautiful and like real life...
It is always special when doing the found poetry to see what words find us...
oxo

Sandy hat gesagt…

Where in the world have I been! Two beautifully made pages. The second one is beautifully done but heart breaking. The first one is also beautifully done. Every jot and tittle about it sings. And I do love those birds. It looks as if we startled them!!
sandy xx

Maggie hat gesagt…

Great AJ page Sylvia!

MaggieH