Freitag, 18. Oktober 2013

:::TFJ::: #3 - 12 Tags of Christmas

Still catching up with my tags for Linda's 12 Tags of Christmas Challenge over at The Funkie Junkie. A very inspirational challenge which is sponsored by Linda's shop The Funkie Junkie Boutique. You find Linda's tag #3 -here-.
This time I got my inspiration from her use of the golden embossing paste, the stars and the color scheme. I don't own golden embossing paste, so I mixed the white one with golden acrylic paint, but that didn't work very well, no shiny effect. Therefore I wiped golden RubOn over the embossed areas, added clear embossing powder and heat embossed the parts. The scan doen't show the real effect - so sorry :(
The background is colored with several brown distress stains tarnished brass.

Heute nun Tag #3 für die 12 Tags of Christmas Herausforderung bei The Funkie Junkie. Dieses mal habe ich mich von Lindas Einsatz der goldenen Strukturpaste, der Sterne und dem Farbschema inspirieren lassen. Leider besitze ich keine goldene Strukturpaste und habe meine weiße mit goldener Acrylfarbe gemischt. Tja, das war nicht der Effekt, den ich zu erzielen gehofft hatte. Nach dem Trocknen war da kein Glanz... die Bordüre war stumpf. Seufz... Also mal fix RubOn gold drübergewischt, klares Embossingpulver draufgestreut und alles embosst. Nun glänzt es zwar, aber so richtig zufrieden bin ich damit nicht. Scheint so, als ob ich mich mal nach dieser goldenen Strukturpaste umsehen muss.